Zaaierberichten Stellendam-Melissant Zaaierberichten Stellendam-Melissant

Diaconie bankrekeningnummer NL09RBRB0896615200

www.hervormdstellendam.nl     ​

zondag 7 juli

Collecten: 1. GZB fam. Vogelaar 2. College van kerkrentmeesters 3. Predikantsplaats

Oppas in de morgendienst: Klaasje en Leah

zondag 14 juli

Collecten: 1. Dabarwerk 2. College van kerkrentmeesters 3.Predikantsplaats

Oppas in de morgendienst: Mariette en Leah

Meeleven / meebidden

Corrie Moijses is opgenomen geweest in het ziekenhuis na een val. Ze is weer thuis, maar moet nog wel herstellen van de gevolgen. Dhr. Soldaat is deze week opgenomen geweest in het ziekenhuis voor het plaatsen van een pacemaker. We zijn dankbaar dat de ingreep geslaagd is en we hebben met elkaar gebeden om verder herstel. Hans Klepper verhuist deze week naar de Vliedberg, woongroep 102. Een heel ingrijpende verandering. Verhuizen omdat verzorging in de thuissituatie niet meer gaat. We wensen Hans en Joke met hun kinderen Gods trouwe zorg en nabijheid in deze moeilijke omstandigheden. Het is vakantietijd, maar zoals uit bovenstaande regels wel blijkt kennen zorgen en moeite geen rustperiode Wat een bemoediging is het dan dat onze Vader ook nooit vrijaf heeft. Hij is er altijd en zegt het in Mattheus 11:28 “Komt naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven. Neem mijn juk op , en leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en u zult rust vinden voor uw ziel, want mijn juk is zacht en mijn last is licht."

Diaconiecollecte Dabarwerk

Ook dit jaar hopen we 2 weken Dabarwerk te doen. We zullen van 3-17 augustus op camping Witte in Ouddorp te vinden zijn. Misschien komen onze gezichten bekend voor, want vorig jaar zijn we ook met dit team naar Ouddorp afgereisd. Toen hebben we 2 heel natte, maar vooral mooie en gezegende weken beleefd. Op dit moment zijn we druk bezig met de voorbereidingen. We hopen komende zomer een mooi divers programma neer te kunnen zetten voor jong en oud met ruimte voor serieuze en grappige activiteiten. Hierdoor hopen we verder te bouwen op de banden die vorig jaar opgebouwd zijn. We vinden het erg mooi om op deze manier in woord en daad te getuigen van ons grote God! Want de Heer heeft ons het volgende opgedragen: Ik heb je bestemd tot een licht voor alle volken om redding te brengen, tot aan de uiteinden van de aarde. (Handelingen 13:47 NBV). Hierbij mogen we het van Hem verwachten. We lezen immers in 2 Korinthe 9:10: ‭Hij nu Die de zaaier zaad verschaft, moge ook brood tot voedsel schenken en uw zaaigoed doen toenemen en de vruchten van uw gerechtigheid vermeerderen.

Benoeming ouderling-kerkrentmeester

We zijn dankbaar en blij dat Leonard van der Velde zijn benoeming tot ouderling-kerkrentmeester heeft aanvaard. Eventuele bezwaren tegen de benoeming van Leonard moeten uiterlijk zaterdag 20 juli schriftelijk en ondertekend ingediend worden bij de scriba. We wensen Leonard en Gwendolyn Gods zegen in deze periode van voorbereiding op het ambt.

De tabernakel op reis

De tabernakel is deze zomer uitgeleend aan de hervormde gemeente te Ouddorp. Iedere zaterdag is daar de kerk open voor de toeristen en andere belangstellenden. Er zijn vrijwilligers aanwezig, die iets vertellen over de tabernakel en eventuele vragen beantwoorden. In 2019 is de tabernakel ook in Ouddorp geweest. Er was toen veel belangstelling en er zijn goede ontmoetingen en gesprekken geweest. We bidden de Heere om zijn zegen.

Verantwoording

De stand van actie kerkbalans per 30 juni € 30.299,30 Voor het Visnet € 155,- en de opbrengst van de collectes in juni € 1.616,15De opbrengst van de visverkoop van afgelopen zaterdag heeft voor het jeugdwerk € 1000,- opgebracht. Hartelijk dank voor uw bijdrage en inzet..

Een hartelijke groet van uw kerkenraad