Zaaierberichten Stellendam-Melissant Zaaierberichten Stellendam-Melissant

Zondag 28 april

10.00 uur​: ds. P.B. de Groot​ - Oud-Beijerland
17.00 uur​: ds. M. Kreuk​ - Yerseke

Collecten: 1. GZB fam. Vogelaar 2. College van kerkrentmeesters 3. Predikantsplaats
Oppas in de morgendienst: Karien

Voorbede
Corrie Moijses verblijft voor verder herstel in Bestewaerd in Dirksland. We hopen en bidden voor een voorspoedig herstel.Grote zorgen zijn er bij Lenie en Marinus. We bidden om de nabijheid van de Heere die het belooft en zegt dat Hij nabij is ook in de uitersten van het leven. Afgelopen zondag  hebben we voorbede gedaan voor de kerk. Dit was een vraag van hetmoderamen van de generale synode aan voorgangers en kerkenraden om op deze zondag in de eredienst aandacht te besteden aan het onderwerp roeping en te bidden om nieuwe predikanten en werkers in de kerk. “Op Roepingenzondag moedigen we je aan om bij jezelf na te gaan of jij je geroepen weet om voorganger te worden.” Een zaak van gebed en niet alleen op deze speciale zondag.

Diaconiecollecte fam. Vogelaar
We hopen en bidden dat het verlangen dat veel meer Indonesiërs de liefde van God in Jezus leren kennen bij jullie resoneert en jullie onze missie nog 2 tot 4 jaar willen blijven ondersteunen. We hopen dat jullie mee blijven bidden en/of mee blijven geven. We zijn dankbaar dat onze TFC ons al jaren trouw terzijde staat en ook erg gemotiveerd is om dat de komende jaren te blijven doen bij onze nieuwe missie! Als Hervormde gemeente van Stellendam weten we ons verbonden met de familie Vogelaar. Naast gebed is het mooi om hun werk in Indonesië ook financieel te ondersteunen.

Goede Spullen Markt
Op D.V. zaterdag 15 juni willen we onze Goede Spullen Markt weer houden bij en rond de kerk. Vanaf 9 uur tot 15 uur bent u van harte welkom om rond te kijken, spulletjes te kopen of een visje te komen eten. Ook is er een gezellig terras met koffie, thee en lekkers. We zoeken voor deze markt nog vrijwilligers, die willen helpen met opbouwen en afbreken van de kramen of om te kramen te bemannen/ bevrouwen en zo te helpen met het verkopen van de diverse artikelen. Als iedereen meehelpt, wordt het een echte gemeentemarkt. Heel gezellig en zoals het gezegde luidt: vele handen maken licht werk. Aarzel dus niet langer, maar geef u/ je op bij Barend, Marijke of Henk.

Kerkenraad
In de kerkenraad zijn vacatures voor een jeugdouderling, een ouderling-kerkrentmeester en een diaken. Woensdagavond is de maandelijkse kerkenraadsvergadering gepland. Daarna hopen we hierover met de gemeente te overleggen. Het wordt steeds moeilijker voor ons als kerkenraad om al het werk in de gemeente voort te zetten. We hebben daar dringend uw hulp en voorbede bijnodig.

Beroepingswerk / kerkenraadsvergadering
Deze week is de beroepingscommissie bijeen geweest en was er de maandelijkse kerkenraadsvergadering. We vragen uw voorbede voor de voortgang van het werk in de gemeente van Jezus Christus, terwijl wij het oog gericht houden op Jezus, de Leidsman en Voleinder van het geloof. (Hebreeën 12:2)

Uitbreiding college van kerkrentmeesters
We hebben Jos de Nooijer bereid gevonden om als toegevoegd lid deel uit te maken van het college van kerkrentmeesters. Jos was al enkele jaren lid van de technische commissie die het college van kerkrentmeesters adviseerde. We hopen de samenwerking op deze wijze voort te zetten.

Een hartelijke groet van uw kerkenraad